onsdag 4 juni 2008

4 månader sen :)

Idag vaknade jag kl 04 nånting... Tänkte ställt klockan men somnade om, kl 06.09 vaknade jag och fick panik... Snälla vad är klockan (tänkte jag)inte över 7 hoppas jag.. Tog min mobil och såg att klockan inte var mer än 06.09, skuttade upp och hade med ens bråttom.. Brummade iväg med min bil till destinationen pojkvännens lägenhet någonstans i sverige :P

Här börjar min plan! Måste ju överraska honom med något och jag vet vad han har gått och funderat på att köpa.

En stycke häftapparat med klammer
En draughmaster (reserverar mig för stavfel)

Jag tyckte att jag hade råd med båda styckena så sagt och gjort så fanns dom i lägenheten.
Jag plockade ur ölmaskinen och placerade den på bordet i vardagsrummet, ställde kartongen med häftapparaten mitt innanför ytterdörren och väntade.....

Jag väntar fortfarande, lång väntan ;)

Men så ser jag ut genom köksfönstret att Martin kommer gåendes, äntligen...
Jag står kvar i köket och hör hur han sätter nyckeln i dörren och öppnar...
Det blir knäpptyst, sen tänds lampan i hallen och en förvånad pojkvän utbrister
-Men vad är det här?????
Jag kikar ut genom köksdörren och han tittar upp, Ellenor säger han, vad har du nu gjort???
-Ingenting, säger jag.
-Men men, det är ju en ölmaskin!!
-Det behöver väl inte vara det som kartongen visar, säger jag.
Han känner på kartongens tyngd och blir märkbart lättad, så säger han:
-Jag vet vad du har köpt... En häftapparat :)
-Ptja... Kanske det, du får väl öppna..
Han öppnar paketet och ser "nöjd" ut hhe om han bara visste tänker jag då ;)

Martin går fram till mig och får då se en lapp jag satt upp på väggen där det står:
...................................................................................
...................................................................................
(det får ni inte veta, hahha)

Sen går jag in i vardagsrummet och efter en liten stund kommer Martin, han ställer sig i dörröppningen och ser sig omkring.. Tillslut ser han ölmaskinen och utbrister:
-ELLENOR, vad är det där???? Har du köpt en sån iaf??? Du får inte köpa så dyra presenter till mig.. Osv osv...

Martin blev jätteglad, mision completed
Over and out

Inga kommentarer: